• m2 slide
  • ultralite mk4
  • m4 slide
  • dp10 slide
  • Najlepszy
    w swojej klasie
     
     

    Dwukanałowy
    interfejs audio USB C

    więcej info

  • Luksusowa jakość dźwięku
     
     
     

    18x22 USB interfejs audio z
    DSP, miksowaniem i efektami

    więcej info

  • W technologii
    DAC ESS Sabre32 Ultra ™

    stosowanej dotychczas
    tylko w interfejsach audio
    kosztujących tysiące dolarów

    więcej info

  • DP10

    Digital Performer.
    Najpopularniejszych z programów DAW
    dostępny już w wersji 10

    więcej info

NAMM'20: Motu M2 i M4 - nowe interfejsy audio z oprogramowaniem do rejestracji (DAW).

Innowacyjne technologie wkraczają na ich pokłady interfejsów audio, a producenci projektują coraz mniejsze, lecz jeszcze bardziej wydajne urządzenia. Nie inaczej było w tym roku na stanowisku firmy MOTU, która zaprezentowała dwa nowe interfejsy audio modele M2 i M4, które jak słusznie się domyślacie są dwu i czterokanałowe.

Motu M2 i M4

to kompaktowe interfejsy dźwiękowe, dedykowane dla osób ceniących sobie doskonałe brzmienie i ekstremalną kompaktowość. Wbudowane przedwzmacniacze wraz z legendarnymi układami DAC ESS Sabre32 Ultra zapewniają niebanalny zakres dynamiki na poziomie 120 dB i szumy własne w granicach -129 dBu EIN. Konwertery ESS zazwyczaj instalowane są w dużo droższych produktach z górnej półki. Dzięki temu producent jest w stanie zapewnić ultra-niską latencję Round Trip (od wejścia do wyjścia) mierzoną w 2.5 ms (przy rozdzielczości 96 kHz / 32 bit). Interfejsy łączą się z komputerem przy pomocy złącza USB-C. W pełni kolorowy wyświetlacz LCD, pokazuje użytkownikowi poziomy we/wy. Do interfejsu dołączony jest pakiet oprogramowania MOTU Performer Lite, Ableton Live Lite oraz zestaw wirtualnych instrumentów i sampli.
portfolio portfolio

MOTU M2

page

MOTU M2

Zastosowanie przetworników ESS Sabre 32 do tej pory zarezerwowane było tylko dla sprzętu najwyższej klasy, takiego jak np. Universal Audio. Interfejs wykorzystuje  dedykowane sterowniki USB, mogąc alternatywnie pracować na driverach Class Compliant w komputerach Mac. Producent zapewnia, że dzięki nim łączne opóźnienie sygnału round-trip nie przekracza 2,5 ms przy próbkowaniu 96 kHz i buforze 32 próbki.

Wyjściowe tory sygnałowe charakteryzują się zakresem dynamiki 120 dB, co obejmuje zarówno konwersję C/A, jak i liniowe układy buforujące. Z kolei poziom szumów EIN dla przedwzmacniaczy ma wartość -129 dBu. Kolorowe wyświetlacze LCD, prezentują poziomy sygnałów wejściowych i wyjściowych.

 

Opis cyfrowego systemu rejestracji dźwięku - 2408mk3

2408mk3 zamieni Twój komputer w potężne środowisko pracy audio o częstotliwości próbkowania sygnału 24-bit/96kHz. System ten posiada osiem kanałów o częstotliwości próbkowania  96kHz nagrywania i odtwarzania, połączonych z 24 kanałami  ADAT i cyfrowym Tascam I/O. Jest to jedyny jak dotąd interfejs rackowy z takimi możliwościami.
Do załączonej karty PCI-424 można podłączyć do czterech interfejsów, aby rozszerzyć możliwości systemu. Możliwych jest wtedy 96 jednoczesnych połączeń wejść i wyjść o częstotliwości próbkowania sygnału 96kHz.

System 2408mk3 nadaje się zarówno do domowego studia jak i studia profesjonalnego, współpracując z dowolnym cyfrowym mikserem.

Dołączona  karta  PCI-424 posiada procesor efektów CueMix DSP™, elastyczne środowisko miksowania i monitorowania napędzane procesorem efektów DSP. Dzięki temu nie ma konieczności podłączania zewnętrznego miksera lub patch-bay. Do tego systemu można podłączyć sprzęt studyjny (syntezatory, instrumenty klawiszowe czy procesory efektów) i kontrolować je z poziomu komputera, bez latencji w sygnale i bez obciążania procesora komputera.

Ze względu na 24 kanały z cyfrowymi wejściami/wyjściami, system 2408 jest świetnym sprzętem do współpracy z mikserem cyfrowym. Zarówno łącze optyczne  ADAT jak i połączenia cyfrowe Tascam TDIF obsługują dowolną częstotliwość próbkowania sygnału sięgająca aż 96kHz.

System 2408mk3 jest pierwszym interfejsem na świecie posiadającym synchronizację wideo i  SMPTE. Zsynchronizuj swój system z wideo, lub kodowaniem SMPTE z bardzo dokładnym określeniem podramki danych, bez potrzeby stosowania zewnętrznego sychronizatora.

System 2408mk3 współdziała z programami audio oraz wtyczkami efektów, działającymi pod systemem Mac OS X jak i Windows. Można też  używać dołączonego środowiska AudioDesk z systemem Mac OS X korzystając z 24-bitowego nagrywania i edycji oraz 32-bitowego miksowania, przetwarzania i masteringu.

System  2408mk3 jest nowszą wersją systemu 2408 z wieloma udoskonaleniami, włączając w to obsługę próbkowania z częstotliwością  96kHz, synchronizację SMPTE, obsługą czterech interfejsów oraz 96-kanałowym, napędzanym przez DSP mikserem monitorowym.

Kompatybilność

Dołączona do systemu karta  PCI-424 jest w pełni zgodna z interfejsami MOTU, które powstały do współpracy z kartą PCI-324. Można do niej podłączyć dowolny interfejs MOTU PCI np.  2408, 2408mkII, 1296, 1224, 24i oraz 308 oraz dowolnie łączyć i parować interfejsy z innymi urządzeniami MOTU.

2408 front panel

CueMix DSP™

Karta PCI-424 współpracuje z cyfrowym systemem przetwarzania dźwięku CuemixDSP™. Jest to zaawansowany procesor, dzięki któremu można tworzyć unikalny miks monitorowy z 96 kanałami o częstotliwości próbkowania  96kHz. Ze względu na to, iż proces miksu odbywa na się na karcie, zamiast powstawać na drodze PCI – CPU, system 2408mk3 zapewnia prawie zerową latencję podobnie jak nowoczesne miksery cyfrowe. System  CueMix DSP likwiduje całkowicie latencję buforu, związaną z monitoringiem systemów  host-based. Ponieważ system DSP zarządza procesem miksu, procesor Twojego komputera pozostaje nieobciążony.

System Cuemix DSP jest najbardziej elastycznym systmem Cuemix, powstałym do tej pory. Pozwala on na miks wielu kanałów do wielu torów miksowych lub bezpośrednio powiązanych wyjść. Miksem można zarządzać przez oprogramowanie konsoli Cuemix, które jest dołączone do systemu 2408mk3.

Konsola Cuemix zapewnia niezależny poziom i kontrolę panoramy dla każdego wejścia na każdym miksie. System CuemixDSP nie ogranicza się do czterech stereofonicznych miksów. Można skonfigurować unikalne połączenie dla każdego dostępnego fizycznego wyjścia stereo. Oznacza to, że możesz mieć do 48 oddzielnych miksów stereo na 96 wyjściowym systemie.

Ponieważ miks odbywa się na karcie PCI-424, każdy interfejs Audiowire MOTU, w tym system  2408, mogą skorzystać z elastycznego monitorowania systemu CueMix.

Expansion

A core 2408mk3 system provides 24 inputs and outputs, but it also offers the most expansion ever offered in a single PCI card. Up to four interfaces can be connected to the PCI-424 for up to 96 channels of simultaneous input and output at sample rates up to 96kHz.

Think about the possibilities: you could connect 12 ADATs and 12 DA-88s to your computer, along with 32 channels of analog I/O, and simultaneously record and play as many tracks of audio as your computer allows. If you have a digital mixer, the 2408mk3 provides up to 96 channels of digital I/O at 44.1 or 48kHz, and 48 channels at 88.2 or 96kHz.

stack 2408

Połaczenie wieloplatformowe

System 2408mk3 działa również jako samodzielny konwerter formatu audio. W bankach 8 kanałów można również konwertować pliki audio z dowolnego formatu do innego. Na przykład przy podłączeniu trzech rejestratorów typu X oraz trzech rejestratorów typu Y, można cyfrowo przesyłać 24 kanały z jednego formatu do drugiego w jednym przebiegu.

24-track transfer

Rozszerzenie systemu 2408mk3 do czterech urządzeń rackowych 2408mk3 Wejście/Wyjście, umożliwia jednoczesne podłączenie złączem optycznym ADAT 96 kanałów oraz 96 kanałów złączem Tascam TDIF, a następnie wysłać naraz 96 kanałów.

System 2408mk3 rozróżnia dwa cyfrowe Wejścia/Wyjścia lepiej niż kiedykolwiek. Dzięki temu można swobodnie pracować z każdym formatem.

Motu M4

boxm4

Motu M2

boxdm2

DP10

boxdp10