MicroBook Overview


Small in size. Huge in sound.

Kompletne rozwiązanie

Wszystko czego potrzebujesz, aby stworzyć światowej klasy nagrania

Microbook II umożliwia jednoczesne nagrywanie mikrofonu, gitary i instrumentu klawiszowego lub innego urządzenia o liniowym, stereofonicznym wyjściu. Przedwzmacniacz mikrofonowy dostarcza neutralnego i najwyższej klasy brzmienia. Posiada pad 20dB oraz zasilanie phantom 48V dla mikrofonów pojemnościowych. Programowalne wyjścia umożliwiają elastyczną konfigurację odsłuchu.

 
 


Ultra-kompaktowy rozmiar

Weź go ze sobą gdziekolwiek

Microbook II jest zaskakująco mały: 13,75 x 9 x 3,12 cm* oznacza, że wsuniesz go z łatwością do plecaka, a nawet większej kieszeni.
Umieścisz go równie łatwo tuż obok laptopa lub komputera stacjonarnego.
 

Studyjna jakość brzmienia

Stworzony dla wymagających uszu

Microbook II został zaprojektowany w oparciu o wielokrotnie nagradzaną technologię interfejsów MOTU, która dostarcza bezkompromisowej jakości audio i stabilności pracy, z której interfejsy MOTU słyną na całym świecie. Możesz zawsze nagrywać i miksować z zaufaniem, nawet w najbardziej wymagających i profesjonalnych sytuacjach, wiedząc, że na każdym kroku wspierają cię dekady inżynierskiego doświadczenia firmy MOTU. Parametry audio interfejsu Microbook II są dostępne w urządzeniach konkurencji jedynie za cenę o kilkaset dolarów większą.

 
 

High-speed USB 2.0

Szerokie pasmo  przenoszenia i niska latencja

Microbook II może nagrywać i odtwarzać wszystkie kanały jednocześnie, a szybkie złącze USB 2.0 dostarcza szerokiego pasma, nawet przy 96kHz.

 



 

Elastyczna kontrola głośności

Cyfrowe enkodery „naciśnij i obróć”

Dwa cyfrowe enkodery nie tylko wyglądają dobrze – są świetne również w dotyku. Naciskaj potencjometr volume aby przełączać między wyjściami głównymi, słuchawkowymi lub oboma naraz, zgodnie ze wskazaniami diod LED. Dla wejścia mikrofonowego możesz regulować gain, włączać phantom 48V lub pad – 20dB. Pełna kontrola – intuicyjna i pod ręką.

 

Profesjonalne wejścia i wyjścia

Nagrania bez kompromisów, profesjonalne wejścia i wyjścia

Wejście mikrofonowe XLR

Do dzieła: podłącz swój mikrofon warty 5000$. Ten przedwzmacniacz jest warty najlepszego sprzętu, jaki masz

Wejście gitarowe Hi-Z

Właściwa oporność dostarcza w pełni autentycznego brzmienia gitarowego, zgodnego z twoim stylem gry

Wejście liniowe

Dodaj keyboard lub inny instrument z symetrycznym wyjściem liniowym dla najlepszego brzmienia

Niezależne wyjścia

Wyślij niezależny sygnał audio do dowolnej pary wyjść: głównych, liniowych i słuchawkowego

Symetryczne złącza liniowe

Chroń swoje nagrania przed szumami z sieci oraz innymi zakłóceniami dzięki symetrycznym złączom.

Cyfrowo kontrolowana analogowa regulacja

Masz to, co najlepsze z obu światów: analogowe brzmienie i cyfrowa precyzja

 

Miksowanie i efekty

Jest to również 8 kanałowy cyfrowy mikser

Microbook to również 8 kanałowy cyfrowy mikser, który pozwala miksować wejścia ze sobą – z wykorzystaniem lub bez ścieżek z software. Z CueMix FX uruchomionym na twoim komputerze możesz stworzyć osobny miks dla sygnałów audio z wejść mikrofonowego, gitarowego i liniowego, a następnie wysłać każdy miks do osobnego wyjścia (głównego, liniowego i słuchawkowego) lub dowolnej kombinacji wszystkich trzech.

Solidna metalowa obudowa

Interfejsy MOTU są stworzone by trwać

Aluminiowa obudowa Microbook'a jest lekka, ale niesamowicie wytrzymała i trwała. Stworzona by wytrzymać trudy pracy w studiu, na scenie i w busie podczas trasy.


 

Zaawansowane dodatki

Technologia stojąca za Microbook II jest tak zaawansowana, by dać twoim nagraniom audio głębokość i jakość na jaką zasługują.

Sześć jednoczesnych wyjść

Uruchom trzy pary wyjść stereo jednocześnie. Mogą być identyczne lub kompletnie niezależne.

Audio w jakości HD

Nagrywaj swoje projekty w prawdziwej jakości HD z rozdzielczością 88.2 lub 96 kHz

Tuner instrumentalny

Nastrój swoją gitarę lub dowolny instrument za pomocą tunera wyposażonego w czytelny wyświetlacz

Generator sygnału

Wygeneruj fale sinusoidalne oraz biały lub różowy szum aby skalibrować lub precyzyjnie dostroić swoje studio

Narzędzia analityczne

Wyświetl harmoniczną zawartość swojego miksu za pomocą dynamicznej animacji i żywych kolorów.

Oscyloskop

Zamień swój komputer w wyrafinowany oscyloskop o cyfrowej precyzji

 

AudioDesk®

Cyfrowa stacja robocza dla Mac OS X

Microbook II zawiera w komplecie AudioDesk, cyfrowe oprogramowanie dla Mac OS X posiadające zaawansowane funkcje nagrywania, edycji, miksowania, dodawania efektów i masteringu. AudioDesk dostarcza potęgi nowoczesnej technologii cyfrowej stacji roboczej z łatwością obsługi i inspirującym doświadczeniem wielokanałowych nagrań.

Oprogramowanie CueMix FX

Miksowanie i kontrola na ekranie

Dostarczane w komplecie oprogramowanie CueMix FX dla Mac OS X oraz Windows oferuje graficzną kontrolę wbudowanego w Microbook II miksera, do czterech niezależnych miksów stereo ( z osobnym miksem dla każdej pary wyjść stereo). Na przykład, możesz  zmiksować sygnały z wszystkich wejść do wyjścia głównego, ale również zmiksować je do wyjść liniowych z kompletnie innymi poziomami niż na wyjściu głównym. Zaawansowane funkcje to min. tuner, oscyloskop, spektogram i narzędzia analizy fazy.

Audio I/O

All the I/O you need. And only what you need.

Wejście XLR

Transparentny przedwzmacniacz warty najlepszego mikrofonu

Do dzieła: podłącz swój mikrofon warty 5000$. Wyjątkowo transparentny przedwzmacniacz Microbook II wiernie zachowuje charakterystykę i detale nawet najlepszych mikrofonów. Kontroluj gain, pad -20dB oraz phantom 48V za pomocą cyfrowego enkodera umieszczonego na wierzchu urządzenia lub dołączonego oprogramowania CueMix FX.

 

Wejście gitarowe Hi-Z

Mógłby to być prawdziwy wzmacniacz gitarowy

Bez odpowiedniego poziomu oporności, bezpośredni (DI) sygnał gitary nie będzie brzmiał odpowiednio podczas korzystania z wirtualnych wzmacniaczy lub stomp-boxów. Wejście gitarowe Hi-Z w Microbook II dostarcza odpowiedniej charakterystyki i oporności odpowiedniej dla aktywnych i pasywnych przetworników, gwarantując autentyczne brzmienie gitary.

 

Podłącz swojego iPod'a  i miksuj na żywo mikrofon i gitarę ze ścieżkami podkładowymi

Stereofoniczne wejścia liniowe

Podłącz keyboard lub inne urządzenie z wyjściem liniowym

Analogowe wejścia Microbook II zostały stworzone tak, aby były uniwersalne, zatem można je wykorzystać w wielu sytuacjach. Wejścia liniowe mają poziom odpowiedni dla instrumentów klawiszowych, mikserów analogowych, procesorów efektów lub wszystkich innych urządzeń z liniowym poziomem wyjściowym -10dB lub +4 dB

 

Niezależne wyjścia

Niezależny miks na każdym wyjściu

Microbook II oferuje trzy niezależne, wyjściowe sygnały stereo z twojego oprogramowania. Wysyłane są do czterech fizycznych par wyjściowych: symetrycznych wyjść głównych (2 kanały), stereo „mini” wyjścia liniowe (2 kanały), słuchawkowego (2 kanały) oraz cyfrowego S/PDIF (2 kanały) (zawsze odzwierciedlają wyjścia główne). Wyślij sygnał z wyjść głównych do aktywnych monitorów studyjnych lub systemu głównego w klubie. Wyjścia liniowe mogą być wykorzystane na różne sposoby, mogą odzwierciedlać wyjścia główne lub np. jeśli jesteś DJ'em zasilać mikser monitorowy lub niezależną nagrywarkę.

 
 

Software DJ nie ma w komplecie

 

Profesjonalne wyjście słuchawkowe

Odłóż swoje słuchawki douszne i usłysz co cię ominęło

Microbook II posiada słuchawkowe wyjście jack wyposażone w high-end'owy przetwornik D/A dla studyjnej jakości słuchawek.
 

Symetryczne złącza liniowe

Chroń swoje brzmienie przed zakłóceniami

nterfejsy audio innych firm (nawet te drogie) posiadają czasami niesymetryczne, analogowe wejścia i wyjścia, co może skutkować znacznie słabszymi parametrami, poniżej jakości odpowiadających im złączy symetrycznych. Ale nie Microbook II: symetryczne wejścia i wyjścia są skutecznie chronione przed interferencjami, przydźwiękami z sieci i innymi przyczynami zakłóceń.

 

Cyfrowo kontrolowany analogowy gain

Analogowa jakość z cyfrową precyzją

Przedwzmacniacz Microbook II oferuje czyste brzmienie, 60dB gain i regulację w krokach ok. 1dB za pomocą cyfrowego enkodera lub oprogramowania CueMix FX. Regulacja gain jest płynna, ponieważ jest analogowa, natomiast cyfrowa kontrola dostarcza precyzji oraz możliwości zapamiętania ustawień. Zatem otrzymujesz to, co najlepsze z obu światów: analogową regulację z cyfrową precyzją i kontrolą. Regulacja jest aplikowana na wejściu, a więc przed mikserem, zatem dotyczy wszystkich miksów. Poziomy miksów są kontrolowane niezależnie od regulacji gain, a więc nigdy nie poświęcasz jakości brzmienia dla poziomu miksu.
 

Mixing and processing

A capable and compact mixer-to-go.

Trzy niezależne miksy

Stwórz niezależny miks dla każdej pary wyjść

Mikser Microbook II bierze sygnał z wejść plus sygnał z komputera i miksuje je do pary wyjść, np. do wyjść głównych. Możesz kontrolować poziom głośności każdego wejścia. Co więcej, możesz regulować poziom głośności każdego wejścia niezależnie dla każdej pary wyjść. Innymi słowami – każda para wyjść może mieć swój unikalny, niezależny miks. Na przykład możesz stworzyć miks i wysłać go do systemu PA  z wyjść głównych, ale podgłośnić gitarę w miksie przygotowanym dla monitorów scenicznych z wyjść liniowych, aby łatwo monitorować dźwięk gitary. Możesz stworzyć osobny miks dla wyjść głównych, liniowych i słuchawkowego.




 
 

Oprogramowanie CueMix

Kontrola i miks na ekranie

CueMix daje wszechstronną, graficzną kontrolę miksu i innych ustawień w Microbook II. CueMix może być używany równolegle z dowolnym oprogramowaniem DAW dla Mac i Windows, może być również sterowany z poprzez sterownik Mackie Control Universal Pro lub jakikolwiek kontroler kompatybilny z HUI


 
 

Kontrola za pomocą iPad

Wykorzystaj iPad do kontroli miksu w Microbook II

Wykorzystaj oprogramowanie TouchOSC (dostępne za opłatą) z szablonem przygotowanym dla Microbook II i ciesz się kontrolą nad miksem, EQ i ustawieniami kompresora. Dopracowanie miksu nigdy nie było tak łatwe i intuicyjne.

Szablon TouchOSC dla MOTU będzie wkrótce dostępny jako darmowy download.

 

Modelowane, analogowe EQ

Łagodny i muzyczny, sterylny i bez zniekształceń

Analogowe brytyjskie konsolety mikserskie są znane z muzykalnego charakteru ich EQ. Microbook II pieczołowicie odtwarza to klasyczne brzmienie EQ, dając te same magiczne ustawienia, które znajdują się w tych legendarnych konsoletach. Siedem niezależnych filtrów jest dostępnych na każdym wejściu i wyjściu, wliczając w to low-shelf oraz high-shelf wraz z intuicyjną, graficzną kontrolą każdego parametru EQ.

 
 

Klasyczna kompresja

Żadne studio nie jest kompletne bez kompresora

Microbook II posiada klasyczny kompresor na każdym wejściu i wyjściu, a więc możesz dodać kompresję dowolnie i elastycznie zdecydować czy i kiedy chcesz to zrobić. Możesz zmienić ustawienia kompresora Microbook II w każdym momencie podczas nagrywania i odtwarzania.

 
 

Kierowanie sygnału USB do hosta

Wyślij kompletny miks z powrotem do swojego software używając dostarczonych driverów.

Może się zdarzyć, że miksując na żywo wejścia ze ścieżkami komputerowymi będziesz chciał uchwycić rezultat. Drivery Microbook II pozwalają zrobić to w software w bardzo łatwy sposób: po prostu nagraj ścieżkę „return” do swojego software. Gotowe! Powiedz żegnaj uciążliwemu podłączaniu kabli z wejścia do wyjścia.

 
 

Extras

Waken your inner engineer with the MicroBook II’s many advanced extras.

Tuner instrumentalnyTuner

Precyzyjnie nastrój gitarę i inne instrumenty

Zagraj nutę i użyj dużego graficznego wyświetlacza aby nastroić instrument z dokładnością do dziesiątej części centa (jedna tysięczna półtonu). Wyświetlacz tunera wykrywa nutę, oktawę i częstotliwość (w hercach) z regulowaną częstotliwością wzorcową dla A4 pomiędzy 400 a 480 Hz. Możesz nawet stroić zgodne fazowo sygnały stereo. Tuner CueMix jest tak zaawansowany jak dowolny tuner sprzętowy dostępny na rynku.



 

 


Generator szumu białego i różowego

Czasami szum jest przydatny i pożyteczny

Dlatego Microbook II dostarcza zarówno biały jak i różowy szum, które mogą być wykorzystane do efektów dźwiękowych, przemiatania filtrów, testowania, kalibracji i wielu innych zastosowań. Z szumem tak blisko pod palcami będziesz zastanawiał się jak mogłeś  bez tego dawać sobie radę.


Generator fal sinusoidalnych

Nieskończenie przydatne w każdym środowisku studyjnym

Ustal częstotliwość, amplitudę i wybierz wyjście. To proste. Fale sinusoidalne mogą być niezwykle przydatne do ustawienia poziomów, kalibracji, rozwiązywania problemów, tworzenia brzmień i wkurzania nieproszonych gości nachodzących twoje studio


 

 


Spektogram „wodospad”

Kaskada informacji – w żywych kolorach

Obserwuj bogate w szczegóły wizualne informacje na temat zawartości częstotliwości  dowolnego sygnału lub miksu. Możesz powiększyć spektogram na cały ekran CueMix. Możesz również połączyć spektogram z analizą FTT na tym samym ekranie lub oddzielić je aby oglądać osobno, lecz w tym samym momencie.

Analiza FTT

Wizualizuj zawartość częstotliwości

Wizualnie monitoruj zawartość częstotliwości swojej muzyki lub innego materiału audio, który odtwarzasz. Oprogramowanie CueMix nakłada FFT bezpośrednio na spektogram tak więc możesz zobaczyć relacje między nimi dla aktualnie odtwarzanego materiału audio

 
 
 
 

Diagram X-Y

Sprawdź zgodność faz w wysokiej jakości obrazie

Wykres X-Y pokazuje stereofoniczny sygnał na standardowej siatce z lewym kanałem na osi „x” i prawym kanałem na osi „y”. Materiał stereo określa się jako będący „w fazie” jeżeli wykres układa się wzdłuż osi x=-y, czyli sygnał pojawia się głównie w górnej lewej i dolnej prawej części ekranu. Sygnał z ekstremalnie szerokim polem stereo będzie się pojawiał bardziej przypadkowo (nie wzdłuż żadnej z osi)

 
 

Punktowy

Liniowy

 
 

Analiza fazy

Sprawdź znoszenie się faz podczas sumowania do mono

We współrzędnych biegunowych, promień reprezentuje częstotliwość, natomiast kąt tworzony z dodatnią osią Y+ reprezentuje fazę sygnału. Stereofoniczny sygnał, zgodny w fazie będzie wyświetlony wzdłuż dodatniej osi Y. Im bardziej wykres odchyla się na lewo i prawo tym miej zgodną fazę posiada. Sygnał w przeciwfazie będzie się znajdował poniżej osi X, a wykres ułoży się wzdłuż osi Y.

Okno analizy fazowej rysuje wykres zależności częstotliwości od różnicy w fazie kanałów sygnału stereo.

 
 

Punktowy

Liniowy

 

Zastosowanie analizy fazy

Analiza fazy może być wykorzystana w szeregu różnych aplikacji w studiu i na scenie. Oto kilka przykładów.

Sumowanie do mono

Jeżeli twój materiał stereo musi być zgrany do mono analiza fazy pozwoli ci zobaczyć, które częstotliwości mogą się nawzajem znieść

Sprawdzanie ogólnej polaryzacji

Szybkie sprawdzenie ogólnej polaryzacji miksu stereo w celu wykrycia problemów fazowych.

 


Oscyloskop

To nie jest oscyloskop Twojego dziadka...

Oscyloskop wbudowany w CueMix to bogata paleta możliwości oraz cyfrowa precyzja. Amplituda wyświetlana jest na osi Y, natomiast czas na osi X. Przycisk Pause pozwala „zamrozić” na chwilę obraz przetwarzany w czasie rzeczywistym, następnie powiększyć go, w celu dokładniejszej analizy. Istnieje kilka różnych opcji wyświetlania, w tym również dzielenie ekranu. Funkcja Waveform Recognition pozwala odszukać w sygnale zadany wycinek wave. Opcje Trigger umożliwiają określenie sposobu wyświetlania sygnału. Oscyloskop może być stosowany w wielu procesach studyjnych, takich jak analiza i porównywanie zawartości harmonicznych, badanie transjentów, porównywanie przesunięć czasowych sygnału oraz detekcja przesterowania. Możesz też wykorzystać oscyloskop jako narzędzie pomocne przy tworzeniu brzmień syntezatorowych.

 

AudioDesk

AudioDesk 3: An audio production powerhouse. Included.
 



 

AudioDesk 3

Zaawansowane oprogramowanie workstation dla Mac OS X

AudioDesk oferuje zaawansowane funkcje nagrywania, edycji, miksowania, dodawania efektów i masteringu. AudioDesk dostarcza mocy nowoczesnego oprogramowania typu workstation z łatwością obsługi i inspirującym doświadczeniem wielośladowego nagrywania. Razem, AudiDesk i Microbook II zmieniają komputer w kompletne i profesjonalne studio nagraniowe.

Nagrywanie

Nagrywaj tyle ścieżek ile potrzebujesz – w AudioDesk nie ma limitu ścieżek, ani żadnych innych ograniczeń.

Edycja

Dopracuj swoje ścieżki zgodnie z życzeniem. Mnóstwo zaawansowanych funkcji edycyjnych czeka na ciebie.

Miksowanie

Stwórz perfekcyjny miks w wyrafinowanym, wyposażonym w automatykę środowisku

Efekty i mastering

Dodaj EQ, dynamikę, reverb i inne efekty. Dodaj efekty na sumie dla ostatecznego miksu

 

More Articles ...