Zegar i synchronizacja

UltraLite-mk3 korzysta z systemu DDS (Direct Digital Synthesis) w celu realizacji procesu synchronizacji czasowej oraz wysyłki sygnału zegara Word Clock lub kodu SMPTE. 896Mk3 jest synchronizowany automatycznie, bez potrzeby używania dodatkowego, zewnętrznego zegara

Zegar Direct Digital Synthesis™

UltraLite-mk3 wyposażono w DDS. Jest to chroniony fazowo silnik DSP z wbudowanym filtrowaniem, który zapewnia bardzo szybkie czasy kluczowania oraz precyzyjne określenie podramki danych. Jest to nowoczesna technologia, która gwarantuje bardzo precyzyjny i szybki proces próbkowania sygnału. DDS gwarantuje też wysoką stabilność zegara, która w zewnętrznych systemach bardzo często bywa chwiejna. 

Synchronizacja SMPTE

Możesz zsynchronizować swój 896mk3 bezpośrednio przy pomocy kodu SMPTE, bez dedykowanego urządzenia, przy pomocy jednego z gniazd wejściowych interfejsu. 896 mk3 posiada chroniony fazowo silnik DSP z wbudowanym filtrowaniem, który zapewnia bardzo szybkie czasy kluczowania oraz precyzyjne określenie podramki danych.

MOTU SMPTE Console

Konsola MOTU SMPTE

Dołączone oprogramowanie MOTU SMPTE Console posiada kompletny zestaw narzędzi do generowania, wysyłania i odbierania SMPTE. Podobnie jak CueMix jest to system wieloplatformowy, który obsługuje również sterowniki ASIO2.

MIDI

Ultralite-mk3 posiada wbudowany, 16-kanałowy interfejs MIDI, z automatyczną synchronizacją oraz software'owym samplingiem.

Podłącz swoją klawiaturę MIDI, moduł brzmieniowy oraz kontroler i natychmiast rozpocznij pracę. Zarówno port USB, jak i FireWire obsługuje jednocześnie audio i MIDI, więc nie potrzebujesz żadnej, dodatkowej komunikacji do obsługi MIDI.


UltraLite-mk3 Hybrid MIDI connections
MIDI devices

MIDI Thru, niezależny zewnętrzny interfejs audio

UltraLite-mk3 prezentuje zupełnie nową funkcję MIDI Thru, która w trybie pracy niezależnego interfejsu, kieruje wszystkie dane MIDI bezpośrednio na wyjścia MIDI. Ta opcja umożliwia sterowania urządzeniem, podłączonym do wyjść UltraLite-mk3, za pośrednictwem sprzętu wpiętego w wejścia interfejsu – nawet, gdy urządzenie nie jest podłączone do komputera

Rozbudowa i sterowniki

Rozbuduj swój system przy pomocy kolejnych interfejsów MOTU oraz dowolnie wybranego oprogramowania.

Rozbudowa ilości wejść i wyjść

UltraLite-mk3, podobnie jak inne interfejsy MOTU, może zostać rozbudowany, poprzez podłączenie dodatkowego interfejsu MOTU, za pośrednictwem złącza FireWire lub USB

Sterowniki i oprogramowanie AudioDesk

UltraLite-mk3 jest w pełni kompatybilny z CueMix oraz sterownikami Mac (OS X) oraz Windows (XP, Vista, W7). Wieloplatformowość jest zapewniona poprzez obsługę standardów WDM/ASIO/CoreAudio.

W zestawie z interfejsem znajdziesz również AudioDesk – zaawansowane oprogramowanie, przeznaczone dla Mac OS X, z 24-bitowym nagrywaniem i edycją oraz 32-bitowym mikserem, procesorem efektów a także narzędziami masteringu.

Podsumowanie

  • CueMix FX™ - 10 elastycznych wejść, 14 torów mikserskich z wbudowanym DSP, pogłosem, pętlami efektów (send/return), korektorem oraz kompresorem na każdym wejściu oraz wyjściu
  • 10 wejść/ 14 wyjść – żaden tor interfejsu UltraLite-mk3 nie jest dzielony z innym. Wszystkie z nich to zupełnie autonomiczne kanały, pracujące w standardach: kanał mikrofonowy, S/PDIF, wyjście słuchawkowe
  • Classic Reverb™ - dysponuje aż pięcioma trybami pracy (5 różnych typów połączeń), trzema filtrami półkowymi oraz długością pogłosu, sięgającą aż sześćdziesięciu sekund
  • Wybieraj spośród dwóch typów kompresora: Standardowy oraz Leveler - wierna symulacja legendarnego, optycznego kompresora o bardzo vintage'owym brzmieniu oraz automatycznej kontroli gainu
  • Modelowany korektor - Wzorowany na legendarnych brytyjskich konsolach korektor, jest znany z niezwykle muzykalnej charakterystyki
  • Wirtualny mikser CueMix FX – graficzna aplikacja, umożliwiająca miksowanie oraz edycję ustawień parametrycznego korektora. Jej atutem jest też łatwy dostęp do wszystkich narzędzi analizy i edycji sygnałów, takich jak FFT, spektrogram, oscyloskop, wykres X-Y, a także analiza liniowa i biegunowa
  • Kontrola z poziomu panelu przedniego – dokonuj wszystkich ustawień bezpośrednio z poziomu panelu przedniego UltrLite-mk3
  • Tor powrotu reverbu – pozwala użytkownikowi na nagrywanie lub miksowanie toru reverbu oddzielnie w oprogramowaniu DAW. Efekt może zostać nakładany również w trybie pracy niezależnego, zewnętrznego miksera
  • Tryb pracy niezależnego miksera – zaprogramuj swoje miksy w studio, następnie zabierz UltraLite-mk3 na scenę – bez potrzeby zabierania komputera. Po prostu podłącz zasilacz (obecny w zestawie) i rozpocznij pracę. Potrzebujesz podrasować miks? Możesz to zrobić przy pomocy kontrolerów na przednim panelu!
  • Niezależne miksy CueMix FX – możesz kreować różne miksy dla wyjść głównych Main oraz wyjść słuchawkowych lub dodawać dowolnie konfigurowane pętle efektów dla zewnętrznych urządzeń sygnałowych
  • Dwa wejścia typu combo posiadają złącze jack 1/4” o wysokiej impedancji oraz XLR o niskiej impedancji, przeznaczone dla mikrofonów, z zasilaniem Phantom oraz potężnym zapasem gainu!
  • Osiem analogowych wejść, pracujących w standardzie 24-bit 192kHz, ze złączami 1/4” TRS
  • Precision Digital Trim – cyfrowo kontrolowany analogowy tłumik pozwala na regulację wzmocnienia z krokiem 1dB. Dostrój poziomy Twoich analogowych wejść, zapisuj i odtwarzaj konfiguracje
  • DDS - chroniony fazowo silnik DSP z wbudowanym filtrowaniem, który zapewnia bardzo szybkie czasy kluczowania oraz precyzyjne określenie podramki danych
  • synchronizacja czasowa – automatyczne generowanie (lub pobieranie) kodu czasowego poprzez wyjście (odp. wejście), bez potrzeby używania dodatkowego synchronizatora
  • MIDI zgodne czasowo – podłącz swój kontroler MIDI oraz moduł brzmieniowy, bez konieczności stosowania oddzielnego interfejsu. Wejścia/ Wyjścia MIDI są próbkowane zgodnie z parametrami zadanymi z poziomu oprogramowania DAW
  • możliwość rozbudowy – dodaj kolejne interfejsy dla zwiększenia ilości wejść i wyjść
  • niezależne wyjścia Main TRS z kontrolą z poziomu przedniego panelu urządzenia
  • Wejścia / wyjścia stereo pracujące w standardzie 24-bit, 96 kHz
  • wyjścia z możliwością sterowania napięciem stałym DC – funkcją, pozwalającą na sterowanie syntezatorami, kontrolowanymi napięciem
  • W zestawie znajdują się sterowniki 32-bitowe i 64-bitowe dla Mac OS X oraz Windows 7/ Vista / XP. Wśród nich: ASIO, WDM, Wave, Core Audio i Core MIDI.
  • 100% zgodności ze wszystkimi efektami pracującymi jako wtyczki, wpinane do programu DAW (hosta)
  • do zestawu dołączone jest oprogramowanie AudioDesk – w pełni funkcjonalna aplikacja dla Mac z opcją rejestracji, edycji, miksowania oraz możliwością nakładania 32-bitowych efektów
  • urządzenie typu plug-and-play
  • kontrola poziomów głośności za pośrednictwem przedniego panelu urządzenia
  • gniazdo słuchawkowe na przednim panelu z indywidualną kontrolą głośności
  • urządzenie zasilane z poziomu portu FireWire – nie wymaga zewnętrznego zasilania.  Użyj zasilacza jeśli chcesz pracować w trybie zewnętrznego miksera
  • Wymiary obudowy (wyłączając uszy rackowe oraz przednie i tylne gałki potencjometrów i gniazda):  24.13 × 17.78 × 4.45 cm

UltraLite-mk3 Hybrid - opis urządzenia

Ultralite-mk3 Hybrid to zdecydowanie najbardziej kompaktowy i funkcjonalny interfejs MOTU, wyposażony w hybrydowy moduł połączeń FireWire oraz USB 2.0. Podłącz go do swojego Maca lub PC (Windows) i korzystaj z wbudowanych efektów, miksera oraz najwyższej jakości dźwięku!

Hybrid logo

Ultralite-mk3 Hybrid, jako pierwszy hybrydowy interfejs audio tego typu, umożliwia pracę w standardzie FireWire oraz USB 2.0 na platformie Mac lub PC, zachowując najwyższą jakość dźwięku, przy częstotliwości próbkowania sięgającej 192 kHz! Do dyspozycji użytkownika pozostaje szeroki wybór wejść i wyjść, w tym: dwa gniazda kombo (mikrofon/instrument), sześć analogowych wejść liniowych, dziesięć analogowych wyjść, stereo S/PDIF oraz stereofoniczne wyjście słuchawkowe.

Wnętrze urządzenia jest chronione przez wytrzymałą obudowę o wielkości 1/2U, która zmieści się praktycznie wszędzie. UltraLite-mk3 jest kompaktowym interfejsem, który doskonale nadaje się do użytku studyjnego, scenicznego oraz może pełnić rolę autonomicznego miksera, bez potrzeby podłączania go do komputera. W takim trybie Ultimate-mk3 udostępnia 10 niezależnych wejść oraz 14 oddzielnych wyjść.

Miksowanie i efekty - film

Podłącz cały swój sprzęt studyjny, w tym mikrofony, gitary, syntezatory, klawisze, automaty perkusyjne oraz procesory efektów. Nagrywaj, monitoruj, wysyłaj i nakładaj cyfrowe efekty na wszystkie kanały, używając dedykowanego miksera CueMix FX – bezlatencyjnej aplikacji, bardzo oszczędnej dla zasobów obliczeniowych Twojego komputera. Podłączaj sprzętowe procesory DSP do wejść i wyjść oraz portów, niezależnie od komputera. Dodaj efektu, takiego jak Classic Reverb o długości pogłosu, sięgającej 60 sekund. Używaj parametrycznej korekcji z filtrami wzorowanymi na najbardziej znanych brytyjskich konsolach mikserskich. Wybieraj spośród dwóch typów kompresora: Standardowy oraz Leveler - wierna symulacja legendarnego, optycznego kompresora o bardzo vintage'owym brzmieniu oraz automatycznej kontroli gainu.

Dołączone oprogramowanie CueMix FX, jest wieloplatformową aplikacją, wyposażoną w opcję wirtualnego miksera, edycję parametrycznego korektora oraz bardzo czytelny panel użytkownika - zbudowany z zakładek. W arsenale tego softu znajdują się również zaawansowane narzędzia analizy sygnałów, takie jak: pełnoekranowa FFT pracująca w czasie rzeczywistym, spektrogram, oscyloskop oraz wykres X-Y, kreślony we współrzędnych liniowych i biegunowych.

MOTU audio hardware OS support logo

Po zaprogramowaniu wbudowanego miksera w studio, możesz odłączyć swój interfejs od komputera oraz zabrać go na scenę i z zachowanymi wcześniej ustawieniami korzystać z niego jak ze zwykłego miksera audio. Wszystkie parametry miksera oraz efektów mogą być kontrolowane z poziomu przedniego panelu urządzenia

UltraLite-mk3 jest kompatybilny zarówno z Mac, Windows oraz Twoim ulubionym oprogramowaniem, które obsługuje sterowniki WDM,ASIO lub Core Audio. Możesz również korzystać z dołączonego oprogramowania DAW Audio Desk – wirtualnej stacji roboczej dla Mac, z 24-bitowym nagrywaniem/odtwarzaniem oraz 32-bitowym miksowaniem oraz masteringiem.