Wszechstronne wejścia i wyjścia (I/O)
828mk3 pozwala na podłączenie bardzo szerokiego spektrum sprzętu studyjnego, takiego jak: mikrofony, gitary, syntezatory, klawiatury, automaty perkusyjne oraz procesory efektów.
Przedni panel
Oprócz dwóch wejść analogowych, na przednim panelu znajdują się również dwa niezależne wyjścia słuchawkowe z dedykowanymi kontrolerami poziomu głośności. Jeden z nich, określa jednocześnie poziom sygnału wysyłanego do głównych wyjść Main, umieszczonych na tylnym panelu interfejsu.
Dyskretne wejścia i wyjścia
Jedynie złącze poniżej MASTER VOL (MAIN OUT) jest przypisane „na sztywno” do wyjść XLR Main Out. We wszystkich innych przypadkach mamy do czynienia z autonomicznymi, niezależnymi wejściami i wyjściami. Oznacza to, że wykorzystanie wyjść Main Out nie zużywa żadnego z torów analogowych wyjść XLR. Drugie wyjście słuchawkowe działa jako zupełnie niezależne wyjście, z własnym kontrolerem poziomu głośności. Może być jednak zaprogramowane tak, aby powielać istniejącą już parę wyjść.
Analogowy tłumik, kontrolowany cyfrowo
Wszystkie analogowe wejścia 828mk3 zostały wyposażone w analogowe tłumiki, kontrolowane cyfrowo z krokiem 1dB. Czułość wejść kombo może być regulowana przy pomocy enkodera, umieszczonego na przednim panelu. Jego aktualne ustawienia są monitorowane przy pomocy wyświetlacza LCD.
Ta opcja umożliwia niezwykle precyzyjną korekcję głośności syntezatorów, modułów efektów oraz wszystkich analogowych wejść. Różne konfiguracje mogą być wówczas zapisywane, w postaci plików na dysku komputera
Wejścia i wyjścia na tylnym panelu urządzenia
Osiem 24-bitowych wejść i wyjść może pracować w trybie o częstotliwości próbkowania sięgającej aż 192kHz! Dwa optyczne banki pozwalają na podłączenie 16 kanałów ADAT (48 kHz), 8 kanałów S/MUX (optycznie I/O – 96kHz) oraz dwóch banków stereo TOSLink, pracujących w standardzie 96 kHz. Wszystkie banki funkcjonują niezależnie, umożliwiając miksowanie i obsługę dowolnych, optycznych formatów transmisji sygnału. Złącza RCA, S/PDIF oraz XLR AES/EBU to kolejne, niezależne wejścia i wyjścia cyfrowe.
Każde wejście mikrofonowe posiada odpowiadające mu wyjście Send, umieszczone na tylnym panelu interfejsu. Pozwala to na podłączenie zewnętrznego procesora, zanim sygnał zostanie zdigitalizowany. Każde z wejść interfejsu może posłużyć ako kanał powrotu zmodyfikowanego sygnału.
Wejścia | Wyjścia | |
---|---|---|
Analogowe 24-bit 192kHz +4/-10, zbalansowane i niezbalansowane | 8 | 8 |
Preampy mikrofonwe 24-bit, 192kHz XLR/TRS Combo | 2 | - |
MainOut 24-bit 192kHz - zbalansowane XLR | - | stereo |
Wyjście słuchawkowe | - | stereo |
Adat (optyczny/cyfrowy) | 16 | 16 |
S/PDIF 24-bit 96kHz (cyfrowe) | stereo | stereo |
Łącznie | 28 | 30 |
Gniazdo umieszczone poniżej potencjometru MASTER VOL jest zmostkowane z wyjśicami XLR Main. Pozostałe wyjścia pracują jako niezależne pary stereo
Dwa optyczne banki obsługują 16 kanałów ADAT 48kHz, 8 kanałów S/MUX (optyczne I/O) 96kHz oraz dwa stereofoniczne banki TOSLink 96kHz. Wszystkie banki pracują niezależnie, umożliwiając jednoczesną pracę oraz miksowanie wszystkich optycznych formatów transmisji sygnału.
Monitoring – Control Room
Aktywne monitory mogą być podłączone bezpośrednio do wyjść 828mk3, a poziom głośności jest kontrolowany przez software lub potencjometr MASTER VOL. MASTER VOL nie jest ograniczony do kontroli sygnału stereo. Można zastosować również kombinację 5.1 oraz 7.1. Jeśli chcesz, możesz nawet użyć tego potencjometru do kontroli wszystkich 32 kanałów.